مقالات

رگولاتور خازنی چیست و چه کاربردی دارد؟

رگولاتور خازنی چیست و چه کاربردی دارد؟

رگولاتور خازنی دوکاتی - Ducati REGO

رگولاتور چیست ؟

رگولاتور Ducati REGO  رله کنترل توان راکتیو خودکار یک سیستم کنترل شده با ریزپردازنده است که به طور خودکار یک بانک خازن را برای جبران توان راکتیو جذب شده توسط بار مدیریت می کند.

اگر بخواهیم به بیان ساده تر رگولاتور خازنی را تعریف کرد می توان گفت : بانک های خازنی در سیستم های برق صنعتی دارای یک مغز متفکر می باشند که به آن رگولاتور خازنی می گویند. تصمیم گیری اینکه چه زمانی کدام پله به مدار وصل و کدام پله از مدار قطع شود بر عهده این رله میکروپروسسوری و الکترونیکی می باشد. رگولاتور خازنی با اندازه گیری ضریب توان شبکه و مقایسه آن با ضریب توان هدف ،تعیین می کند که چند پله در مدار قرار بگیرد.

رگولاتور Ducati REGO رله کنترل توان راکتیو خودکار یک سیستم کنترل شده با ریزپردازنده است که به طور خودکار یک بانک خازن را برای جبران توان - رگولاتور خازنی هوشمند

سری جدید دیجیتال REGO نه تنها قابلیت اطمینان و دقت بالایی را در جبران توان راکتیو ارائه می دهد، بلکه یک رابط کاربری برای پیکربندی و برنامه نویسی نیز ارائه می دهد که بسیار بصری و مناسب برای همه برنامه ها است. ریزپردازنده جدید همچنین مدیریت بهتر عملکردهای نوآورانه اجرا شده از جمله نصب آسان را امکان پذیر می کند.

انواع رگولاتور خازنی :

تک فاز

سه فاز

رگولاتور  تک فاز :

رگولاتورها  در بعضی از مدل ها به صورت تک فاز تولید می شوند، رگولاتور تک فاز به دلیل نمونه برداری تنها از یک فاز دارای خطا می باشد و نتیجه مطلوبی به مصرف کننده نمی دهد. عدم تعادل و تقارن شبکه سه فاز دلیل این خطا می باشد. لازم به ذکر است که مدل تک فاز توانایی نمایش پارامتر های شبکه را ندارد در نتیجه استافاده از رگولاتور تک فاز توصیه نمی شود.